Choose a searcher

Faszerowane bataty z sosem czosnkowym

- Kategorie Kolacje , Przepisy

Faszerowane bataty z sosem czosnkowym

Kategoria: Kolacje

Czas przygotowania 100 minut

Ilość porcji 1 os.

Poziom trudności łatwe

posiłek będący źródłem antyoksydantów

dla osób chcących zadbać o prawidłową pracę jelit

Kategoria: Kolacje

Faszerowane bataty z sosem czosnkowym

Czas przygotowania 100 minut

Ilość porcji 1 os.

Poziom trudności łatwe

posiłek będący źródłem antyoksydantów

dla osób chcących zadbać o prawidłową pracę jelit

Składniki

  • Batat – 210g (1 średni)
  • Pomidory – 340g (2 sztuki)
  • Czerwona cebula – 50g (1/2 małej sztuki)
  • Czosnek – 5g (1 ząbek)
  • Koncentrat pomidorowy – 50g (2,5 łyżki)
  • Sól, pieprz – do smaku
  • Fasola czerwona konserwowa – 85g (1/2 szklanki)
  • Oliwa z oliwek – 10g (1 łyżka)
  • Wegański majonez – 15g (1 łyżeczka)
  • Czosnek – 2,5g (pół ząbka)
  • Jogurt sojowy – 25g (1 duża łyżka)
  • Pieprz, sól – do smaku
  • 2 kapsułki suplementu diety Terranova Magnez-Wapń


Składniki

  • Batat – 210g (1 średni)
  • Pomidory – 340g (2 sztuki)
  • Czerwona cebula – 50g (1/2 małej sztuki)
  • Czosnek – 5g (1 ząbek)
  • Koncentrat pomidorowy – 50g (2,5 łyżki)
  • Sól, pieprz – do smaku
  • Fasola czerwona konserwowa – 85g (1/2 szklanki)
  • Oliwa z oliwek – 10g (1 łyżka)
  • Wegański majonez – 15g (1 łyżeczka)
  • Czosnek – 2,5g (pół ząbka)
  • Jogurt sojowy – 25g (1 duża łyżka)
  • Pieprz, sól – do smaku
  • 2 kapsułki suplementu diety Terranova Magnez-Wapń


Sposób przygotowania

Piekarnik nagrzać do 180st C, batata ponakłuwać w każdym miejscu widelcem i upiec w mundurku (80-90 min) – powinien być miękki. Czosnek i cebulę zeszklić na rozgrzanej oliwie z oliwek. Dodać sparzone, obrane ze skórki i pokrojone pomidory, doprawić szczyptą soli i pieprzu. Dusić ok. 10 min, po czym dodać koncentrat pomidorowy oraz odsączoną fasolę. Dusić ok. 5 minut. 

Upieczony batat przekroić delikatnie na pół i do środka włożyć farsz. Tak przygotowany batat można jeszcze podpiec chwilkę w piekarniku z opcją termoobiegu. 

Czosnek przepuścić przez praskę oraz wymieszać z wegańskim majonezem, jogurtem sojowym oraz zawartością dwóch kapsułek suplementu diety Terranova Magnez-Wapń

Całość doprawić do smaku solą i pieprzem. 

Sposób przygotowania

Piekarnik nagrzać do 180st C, batata ponakłuwać w każdym miejscu widelcem i upiec w mundurku (80-90 min) – powinien być miękki. Czosnek i cebulę zeszklić na rozgrzanej oliwie z oliwek. Dodać sparzone, obrane ze skórki i pokrojone pomidory, doprawić szczyptą soli i pieprzu. Dusić ok. 10 min, po czym dodać koncentrat pomidorowy oraz odsączoną fasolę. Dusić ok. 5 minut. 

Upieczony batat przekroić delikatnie na pół i do środka włożyć farsz. Tak przygotowany batat można jeszcze podpiec chwilkę w piekarniku z opcją termoobiegu. 

Czosnek przepuścić przez praskę oraz wymieszać z wegańskim majonezem, jogurtem sojowym oraz zawartością dwóch kapsułek suplementu diety Terranova Magnez-Wapń

Całość doprawić do smaku solą i pieprzem. 

Opinia dietetyka:

Klaudia Gargol - dietetyczka Terranova Polska

Masz więcej czasu na przygotowanie kolacji? Faszerowane bataty będą idealną opcją na pożywną, ciepłą kolację. W faszerowanych batatach możesz przemycić naprawdę sporą ilość cennych dla organizmu warzyw. Połączenie batata z pomidorami to źródło błonnika pokarmowego, który wspiera pracę naszych jelit, a także witaminy A i beta-karotenu o właściwościach antyoksydacyjnych. Odpowiednie ilości beta-karotenu w naszej diecie mogą chronić komórki naszego organizmu przed działaniem wolnych rodników i stresu oksydacyjnego. Fasola czerwona będzie przede wszystkim źródłem białka roślinnego - aby uzyskać pełnowartościowe białko w posiłku, możesz wymieszać połowę podanej ilości fasoli z taką samą ilością kaszy, np. gryczanej niepalonej. W ten sposób dostarczysz sobie białko, które będzie zawierać wszystkie niezbędne aminokwasy.

Klaudia Gargol - dietetyczka Terranova Polska

Produkty powiązane

Naturalnie możesz wybrać,
jak wiele możemy Ci
opowiedzieć o sobie

Zarejestruj nowe konto

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego lub Zresetuj hasło